Уклад Страсного Тижня

      Коментарі Вимкнено до Уклад Страсного Тижня

Уклад Страсного Тижня є такий, що він починається з Лазаревої Суботи, де є прообраз Воскресіння: Христос являє свою перемогу над смертю вже перед своїми страстями. Відтак є Богослужіння Його великого входу в Єрусалим – Пальмова неділя. Це Богослужіння показує Христа як царя, який у славі входить у своє насліддя.

“Бо Єрусалим – це місто Христове, місто, яке Бог встановив на землі як можливість для людини й Бога зустрічатися – на той час храм був практично єдиною можливістю комунікації з Богом, і Христос туди входить.”

Відтак перші три дні – приготувальні: понеділок, вівторок та середа. Вони мало чим відрізняються від “звичайного” посту, богослужіння – такі самі: зранку Утреня, Третій, Шостий Час, Літургія Передшеосвячених Дарів, – але мають свої унікальні теми. Наприклад, в один з днів говориться про старозавітнього Йосифа, якого брати продали в рабство в Єгипет, але в той спосіб одержали спасіння від голоду. Є згадка про жінку-грішницю, яка омиває ноги Ісуса Христа своїми сльозами і намащує миром. Є згадка продесять дів, п’ять з яких були розумні, а п’ять – не дуже.

А вже з четверга починаються особливі богослужіння: є Літургія Василія Великого із вечірнею, яка є згадкою про Тайну Вечерю – єдиний в цілому літургійному році день, коли просто згадується біблійна подія встановлення Євхаристії. Є чування в ніч на п’ятницю, на якому читають 12 страсних Євангелій. На другий день є Вечірня з виставленням плащаниці. І наступне чування – сидіння біля гробу Христового: є спеціальне богослужіння, яке його супроводжує. Так, як на похороні ми сидимо біля померлого – так само і в церкві ми сидимо біля плащаниці

В суботу велику вже починаються богослужіння пасхальні: це є Літургія Василія Великого, Утреня і Літургія Пасхи в неділю.

Кожне з цих богослужінь є унікальне. Воно відбувається один раз в році. Звичайно, що кожен може взяти участь у всіх чи якомусь відповідно до своїх можливостей. Але завданням для християн є бодай те, щоби почитати  Святе Письмо, аби знати і приходити, молитися, чувати з Христом, співчувати Йому у Його стражданнях.

За матеріалами сайту ДИВЕНСВІТ